Ljus

Ljus

onsdag 8 februari 2012

HEJ!

Här går allt sin gilla gång med andra ord inget händer. Var i alla fall ut en sväng på Erikshjälpen men gjorde inga fynd, men trevligt ändå för jag träffar alltid på så många trevliga bekanta som jag kan växla några ord med.Snart är det dags att krypa upp i soffhörnan och plocka fram tidningar o böcker, det längtar jag till hela dagarna.
Önskar er oxå en mysig kväll.
EVA 
Bilderna visar VYKORT som är från början av nittonhundratalet, alltså över 100 år gamla

9 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Jag har också varit till Erikshjälpen :) Hittade inget !!
Skönt å få mysa med en bok under filten !
Kram på dej....

Maria sa...

Här är en till som varit på Erikshjälpen, fast då i Vänersborg.
Roligt att gå å kika lite.Roligt att ha sådana gamla vykort dom får du va rädd om.
Ha en fin kväll i soffan/kramen

Unknown sa...

Här händer massor av ingenting också ;*)

Krypa upp i soffan, sa du...hmm, jag borde nog släpa hem den där gamla soffan jag ska få kanske...för det låter ju mysigt det där :-)

Kram från Eva

Oljekritan sa...

Fina kort, det förstår jag är skoj att leta bland..Jag skulle också till erikshjälpen idag, men bidde inget...Kramis

Irenes tavlor sa...

gamla kort är så fina, bra att samla på för dom tar inte så stor plats,
jättefina pallar du fixat, kramen

Unknown sa...

Väldans tur att secondhandbutikerna finns. Besöker dem gärna, om inte annat för att fika och för att träffa folk.

Monika sa...

Åh! Riktiga finingar dina kort! Nog kunde dom förr! :o)

Jag är också och botaniserar i bokhögen just nu. Vet inte VAD jag skulle göra utan dessa härlig böcker. Det är verkligen ett bra tidsfördriv.....och en bra inspirationskälla också för den delen.

Vad läser du? Har du något fint boktips kanske? :o)

Må så gott!
Kram
Monika

Fågel Blå sa...

Så fina bilder,,, kikar in som hastigast och önskar dej en fin helg
Kramis Kathrine

Anonym sa...

Vilka vackra gamla kort! Du tar så fina bilder.
Jag var förbi allmosan i onsdags och fyndade en kokbok från 1951 (mitt födelseår) Min väninna och jag passade på att fika deras goda smörgåsar med te.
så roligt att det finns Secondhandbutiker.
Kraaamar