Ljus

Ljus

måndag 19 december 2011

SLASK

 TJOSAN !
Här kommer en rapport angående vädret här hos mig i Hälsingland : Blött, Slaskigt, 1 grad varmt, Snön har övergått i regn, med andra ord ett riktigt " skitväder  ". Jag har hållit mig inomhus och lagt in  några burkar sill och suttit å löst korsord , ingen julhets här inte. Men ikväll ska vi i alla fall åka å handla julmat, bäst att vara ute i god tid innan det stora drevet går.
Hoppas ni inte har det för stressigt ni heller med julförberedelserna.
KRAM
EVA

5 kommentarer:

Oljekritan sa...

Åh vacker är den lysande fågeln i busken...Skönt låter det att sitta inne och låta det blaska i fred där ute..vi hinner vi hinner med julestöket ju...Kram Karina

Linnea sa...

Snö, slask och grått. Precis som här i Sthlm och nästan som på torpet. Där låg snön, visserligen tung och blöt, men den låg kvar när vi åkte i morse. Fin fågel, lyser så vackert. Hoppas du mår bättre nu. Själv går jag omkring med nya progressiva brillor som ska korregera min nya vindögdhet.
La, in ett inlägg idag, från G:a stan "På jakt efter julen!

http://elsasdotter.blogspot.com/2011/12/gamla-stan-pa-jakt-efter-julen.html

Hoppas du hela familjen osv får en riktigt God Jul ett Gott Nytt År, men vi kanske hörs innan.
Kram/Ing-Britt

Maria sa...

Hur gick de för dig, fick du något klagomål efter du gjort fint i skåpet,nä han kanske uppskattade att du gjort fint. Nä här är ingen stress ännu men mamma skall komma hit så då kanske de kryper sig på någon liten stressgumma. Hon mår inte så gott just nu men skall bli trevligt att hon kommer under julen.
Varma å många julkramar till dig från torpet

Atelje Vävarfinken sa...

Så mysigt det ser ut med fåglar som lyser.
I Valbo ligger snön kvar och vi har ett par grader kallt.
Hoppas att den ligger kvar till jul.
God Jul önskar Vävarfinken Mia

Black Iris sa...

Nejdå, här stressas det inte ett dugg. Gör något varje dag och sakta, sakta närmar vi oss dagen..
Nu tror jag bara det är knäcken som återstår och den "måste" jag göra enligt äldsta barnbarnet (19 år).
Visst gör jag den för hennes skull men inte förräns i morgon..

Julkramar
Maidi