Ljus

Ljus

måndag 22 augusti 2011

Giftigt!!!!!

God Måndagmorgon!
Idag är det en regnig och kulen dag här i Hälsingland. Sommaren är slut , det tycker säkert alla som har skolbarn i alla fall, för idag är första skoldagen här. För oss som lämnat  "skolbarnstiden " bakom oss kan vi väl låtsas som det är några veckor till av sommar.Det är ju några dagar kvar av Augusti månad och sen får vi hoppas på indiansommar eller brittsommar eller vad det heter.
Önskar er alla en fin start på veckan.
EVA

Det är ett riktigt svampår i år säger folk, men jag ser BARA såna här!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Samma här;*)
Ryyyser bara jag ser svampar!

Jo, skolan börjar visst här också hör jag...det sjungs tappert borta vid flaggstången, i regnet :-)

Kram
från Eva

Anonym sa...

Hej Eva!
Jag har varit dålig några dagar. Vill inte tänka på hur man skulle må efter stuvning på flugsvamp men dom är vackra att se på.
En sommar i Lofsdalen när jag var liten så blev hela familjen förgiftad av en svamp som råkat komma med bland dom äntliga. Huvvaligen så sjuka vi var!
Kantareller vet jag hur dom ser ut så någon annan svamp plockar jag inte.
Jag tror alla får en liten släng av höstdepp. Du ska se att du snart kommer igen.
Kramisar till dej.

Oljekritan sa...

Ja folk de bara pratar...svampår..inte en endaste har jag hittar..men man kanske ska leta mer noga??...Skolbarnstiden..jajaj den är borta..vad fort den försvann..rätt skönt tycker jag..vi får ha långt sommarlov bara för det...idag, nu är det väldigt varmt och skönt hos mig här på balkongen..härligt.
Kram kram Karina

Englagård sa...

Svampår är det nog men jag ser, som du, bara oätlig svamp:)