Ljus

Ljus

söndag 1 maj 2011

Burr

Sköna maj, välkommen, till vår bygd igen
Sköna maj, välkommen, våra lekars vän
Ja , det är väl så vi sjunger när våren kommer på riktigt i och med att maj månad börjar.
Men det ska jag säga att här i Hälsingland  är det "svinkallt" i dag på vårmånadens första dag.
Har i stort sett kurat inomhus hela dagen, bara varit ut på gräsmattan för att få ihop en liten bukett med vårens första gullvivor o dom blå som växer överallt.
Hoppas ni har en fin FÖRSTA MAJ dag!
Kram
Eva 

4 kommentarer:

Mona sa...

Härlig bukett! Här hos oss blommar inte gullvivorna ännu, det räcker nog ännu några veckor.

Maria sa...

Här kommer det en o annan gullviva o snart blommar liljekonvaljen, härligt.
Önskar du haft en bra 1 maj/kramen

Anonym sa...

Hej Eva! Tack för fina blomsterbilder. Min värk slog till igår så jag sitter här vid datorn mitt i natten. Värken är inte borta men så glad jag blev av dina vårblommor. Kram

Evashusotorp sa...

Kram till DIG oxå "ankiopytte".
Hoppas värken känns mindre idag.
Eva